0 Totalt: 0,00 € Meny

Nätbutikens leveransvillkor

Gäller fr.o.m. 1.4.2014

Allmän information om nätbutiken

Nätbutikens produkter säljs av Nykarleby apotek (FO-nummer 2015245-8). Vi säljer till privatpersoner som är minst 18 år gamla. Priserna innehåller moms. Vi förbehåller oss rätten till prisändringar på varor och leveranskostnader.

Beställningar

Varorna beställs på internet uudenkaarlepyyn-apteekki.eapteekki.fi via varukorgen.

Alla beställningar bekräftas via ett e-postmeddelande. I medellandet hittar du pris-, leverans-, och produktinformation angående din beställning. För att få en orderbekräftelse förutsätts det att du angett din e-postadress vid beställning.

Då du beställt egenvårdsläkemedel från nätbutiken tar apoteket kontakt med dig per telefon innan du får orderbekräftelsen, om inte du förbjudit det i samband med beställningen. Apoteket ger läkemedelsrådgivning per telefon för att du ska veta hur du använder läkemedlen på ett tryggt och lämpligt sätt.

Genom att beställa våra produkter accepterar du våra gällande leveransvillkor.

Orderbekräftelse

Vi skickar dig en orderbekräftelse med följande information:

  • Ordernummer
  • Fakturans slutbelopp

Betalningssätt

Betala via betalningsförmedlare

Checkout betalningsförmedlaren förmedlar din betalning till säljaren. Du kan välja vilken bank du vill (klicka på knappen med bankens logo). Checkout är ett tryggt betalningssätt för dig. I enlighet med övergångsbestämmelsen i lagen för betalningsverket har tjänsten betecknats i registret för betalningsverket, som upprätthålls av finansinspektionen. Checkout -tjänsten upprätthålls av Checkout Finland Oy (FO-nummer 2196606-6).

Då du valt ett betalningssätt bland de erbjudna alternativen, flyttas betalningen till betalningssystemet för det valda betalningssättet. Betalningen syns omedelbart som utförd hos säljaren då du godkännt betalningen och återvänt till nätbutiken. Du betalar köpesumman till ett konto som upprätthålls av Checkout Finland Oy. Checkout Finland skickar pengarna till säljaren.

Vi levererar beställningen då betalningen syns på vårt konto. Vi levererar inte produkter mot postförskott. Betalningarna betalas på kontot FI17 5563 0520 0250 30, enligt anvisningarna på orderbekräftelsen.

Vi behandlar beställningen under butikens öppettider då vi fått betalningen. Om betalningen sker i förskott via giro håller vi beställningen i fem dagar. Efter det förfaller beställningen om inte betalningen utförts.

Leveranstid

Vi leverar din beställning så snabbt som möjligt. Beroende på bankförbindelserna kan leveransen ta 1-3 arbetsdagar från det att fakturan betalats.

Leveranssätt och leveranskostnader

Postavgift och paketeringskostnader ingår i leveranskostnaden. Du ser leveranskostnaden då du lagt alla produkter du vill köpa i varukorgen och valt betalnings- och leveranssätt.

Byten och returer - villkor

Du har 14 dagars ångerrätt enligt lagen om konsumentskydd (38/1978) på produkter (inte läkemedel), som beställts från apotekets webbtjänst. Varorna som returneras skall vara i originalförpackning, i försäljningsskick, oanvända och oförändrade. Före returnering ska kunden informera apoteket om returneringen antigen med e-post till adressen nykarleby.apotek@apteekit.net eller med följande kundresponsformulär.

Det är ingen returrätt på läkemedel, utom i fall av produktfel. Detta beror på att läkemedel inte får återförsäljas (konsumentskyddslagen 38/1978 6. kapitel 16 § 4.)

Varureturneringen är avgiftsfri åt våra kunder. Kunden bör ange följande information i samband med returnering:

  • Paketet som varan skickas i ska märkas med ordet "Asiakaspalautus" samt som mottagare Nykarleby apotek
  • Avsändarens namn
  • Beställningens referensnummer eller beställningsbekräftelsen som en bilaga (med denna information kan identifiera vem som returnerat varan)

Kunden kan också returnera en vara med Postens paketautomat (SmartPost)

  • Returnering med SmartPost-automat lyckas endast om försändelsen hämtats från en sådan automat
  • Kunden behöver i så fall samma öppningskod till luckan som försändelsen ursprungligen hämtades från

Fraktrelaterade problemsituationer samt problem angående defekta produkter

Om produkten du beställt har försvunnit under frakten, är skadad, är fel, har utsatts för temperaturavvikelser eller om det finns orsak att misstänka att produkten är felaktig på något annat sätt, skall du genast göra en reklamation till oss via e-post på nykarleby.apotek@apteekit.net eller med följande kundresponsformulär. Anmälan om defekt eller fellevererad vara bör göras inom 14 dagar räknat ifrån den dagen då varan mottagits. Om varan gått sönder under transporten, ska du omgående göra reklamation till posten.

Annat

Vi förbehåller oss rätten till ändringar i våra leveransvillkor. Kunden bör före beställning bekanta sig med våra gällande leveransvillkor. Apoteket behandlar alla kunduppgifter konfidentiellt.